############################################################################## # Flags: nomenu, noprompt, nomessage, # ############################################################################## # section: -transform # ############################################################################## # -translate # # -rotate # # reset, ?, return, help # ##############################################################################
-translate
:
-rotate
:
############################################################################## # Flags: nomenu, noprompt, nomessage, # ############################################################################## # section: -translate # ############################################################################## # offset= ( 0.0, 0.0, 0.0 ) # # doit, ?, return, help # ##############################################################################
############################################################################## # Flags: nomenu, noprompt, nomessage, # ############################################################################## # section: -rotate # ############################################################################## # axis= ( 0.0, 0.0, 1.0 ) # # angle= 90.0 # # doit, ?, return, help # ##############################################################################
Example
-general outfile= /tmp/UserName/bla scratch= /tmp/UserName/scratch -mesh spacing= 0.01 pxlow= -0.3, pxhigh= 0.3 pylow= -0.3, pyhigh= 0.3 pzlow= -0.1, pzhigh= 0.4 -transform, reset -brick material= 1 volume= ( -BIG,BIG, -BIG,BIG, -BIG,BIG ) doit # # Translate all subsequent items by (0.1,0,0). # -translate, offset= ( 0.1, 0, 0 ), doit -brick material= 0 name= brick1 xlow= 0, xhigh= 0.1 ylow= 0, yhigh= 0.2 zlow= 0, zhigh= 0.3 doit # # Additionally to the initial translation, # rotate all subsequent items by 90 degrees around the (0,0,1) axis. # -rotate, axis= ( 0, 0, 1 ), angle= 90, doit # # Next brick, same parameters as the first one, # but additionally to the translation now also rotated. # -brick, name= brick2, doit # # Next rotation, same parameters. # Because the rotations etc are all performed, # subsequent items are translated once and rotated twice. # -rotate, doit # Next brick, same parameters as the previous one. -brick, name= brick3, doit -volumeplot, doit